Саме
під такою назвою в Харкові пройшов тренінг-семінар для представників
громадських організацій Харківської, Сумської, Полтавської, Донецької та
Луганської областей. Захід відбувся за фінансової підтримки Європейського Союзу,
а його організаторами стали Фонд місцевої демократії (м.Харків) та Центр
політико-правових реформ (м.Київ).
Під
час свого вступного слова голова правління Центру політико-правових реформ Ігор
Коліушко зазначив, що раніше подібні семінари проводилися їх організацією
виключно для державних службовців та працівників органів місцевого
самоврядування.
Ігор Коліушко |
“Проте
влада ніколи не буде зацікавлена покращувати стандарти своєї роботи, якщо того
не буде вимагати громада”, - пояснив він важливість залучення до цього процесу
представників громадських організацій.
Крім Ігора Коліушка тренінг вели: Ольга Мірошник - голова Фонду місцевої
демократії (Харків), Віктор Тимощук - заступник голови Правління Центру
політико-правових реформ (Київ), Ігор Бригілевич - Центр інформаційного
консалтингу (Львів), Валерій Гулій - експерт Фонду місцевої демократії (Харків).
Напевно
переважна більшість наших громадян погодиться з тим, що неефективне надання
адміністративних послуг населенню є однією з найгостріших проблем сучасної
України. Вона проявляється в таких аспектах, як брак поваги до відвідувачів в
органах влади, складних процедурах подання та довготривалості строків
надання адміністративних послуг,
незручному для заявника графіку “прийомних годин”...
Ігор Коліушко, Ольга Мірошник |
Завадити цьому може створення центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), які, зокрема, передбачають:
-
запровадження принципу “Єдиного офісу” (люди мають можливість отримати максимум
послуг в одному місці. Наприклад, приватизація земельної ділянки, реєстрація
підприємницької діяльності, оформлення закордонного паспорту тощо);
-
запровадження принципу “Єдиного вікна” (знімається необхідність “бігати по
кабінетах”. Таку функцію, без залучення особи, яка звернулася за послугами,
виконуватиме адміністратор);
-
скорочення терміну надання послуг;
-
наявність системи регулювання черги;
-
доступність інформації у різних джерелах (сайт, стенд, телефон);
-комфортні
умови очікування (до таких відносяться зручні місця для сидіння, безкоштовний WI-FI, спеціальні пристрої для людей з
особливими потребами, і навіть спеціальні куточки для дітей).
Повсемісне
функціонування таких центрів не тільки значно полегшить отримання громадянами
потрібних послуг, а й сприятиме зниженню рівня корупції в країні.
Наразі головною умовою ефективного
впровадження центрів надання адміністративних послуг є політична воля
керівництва міста, а також його чітке, реалістичне і конкретне бачення даного питання (належне виконання
підготовчої роботи, правильний вибір приміщення, забезпечення технічними і
програмними засобами).
Учасники тренінгу-семінару відвідали Харківський
міський центр надання адміністративних послуг.
Його керівник Ірина Синицька докладно ознайомила присутніх з
особливостями роботи очолюваної нею структури, після чого бажаючі мали
можливість задати питання, як безпосередньо їй самій, так і усім працівникам
центру.
Інформаційні картки |
Електронна система регулювання черги |
Електронна система регулювання черги |
Під час тренінгу були розглянуті
перспективи розвитку ЦНАП та взаємодії з громадськістю на прикладі Харківської
області, вимоги щодо формування інформаційних та технологічних карток,
проведені практичні заняття з оцінки якості адміністративних послуг та критерії
оцінки ЦНАП для здійснення громадського моніторингу. Особлива увага приділялася
ознайомленню учасників тренінгу з кращим прикладам та проблемам в діяльності
центрів. До останніх були віднесені –
недосконала законодавча база, недостатній перелік популярних послуг,
паралельний прийом замовників різними структурами влади та ін.
Наприкінці заходу його учасниками були висловлені
пропозиції щодо подальшої співпраці.
Максим Інкін
Немає коментарів:
Дописати коментар